Over Dia
Laat leerlingen groeien
Hallo, wij zijn Dia...
Wij zijn ontwikkelaar en uitgever van het adaptieve Dia leerlingvolgsysteem, formatieve toetsen en methodeonafhankelijk oefenmateriaal. Daarnaast bieden we trainingen en support en delen we onze onderwijskundige ervaring en kennis graag met onderwijsprofessionals.
De leerling centraal
Leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs moeten zich optimaal kunnen ontwikkelen. Onze adaptieve en formatieve toetsen, rijk oefenmateriaal en doorlopende leerlijn helpen die groei richting te geven.
Besturen, scholen en onderwijsprofessionals
Onderwijsprofessionals willen betrouwbaar en een helder beeld van de voortgang op elk niveau; van besturen en scholen tot de individuele leerling. De unieke Dia Groeiwijzer vormt samen met onze toetsen en oefenmateriaal een compleet portfolio die hierbij perfect helpen.
Ouders en verzorgers
Voor ouders en verzorgers bieden we de zekerheid van betrouwbare middelen die hun kind centraal stellen en niet hun prestaties. Onze middelen zijn er niet om af te rekenen, maar om te helpen richting geven aan een gezonde, positieve ontwikkeling van hun kind.
Rijksuniversiteit Groningen
Dia is in 2011 opgericht door Hilde Hacquebord, die met haar visie op eerlijk onderwijs en wetenschappelijk werk aan de Rijksuniversiteit Groningen de grondlegger is van Dia. Sindsdien is het hard gegaan en zijn we actief in Nederland en België.
...en hier staan we voor
Persoonlijk & Betrouwbaar
"Richting geven aan groei van leerlingen. Dat doen we betrouwbaar én in contact met het onderwijs."
Kindgericht
"Welzijn, zelfvertrouwen en plezier zijn de sleutel tot een gezonde ontwikkeling van leerlingen."
Groei
"Iedere leerling kan zich ontwikkelen. En dat doe je het beste ten opzichte van jezelf."
Richting geven
"Onze adaptieve en formatieve toetsen en oefenmateriaal helpen richting geven aan onderwijs."
Praktisch & Wetenschappelijk
"We ontwikkelen onze toetsen en oefenmateriaal vanuit de praktijk met een wetenschappelijke basis."
Samen & Innovatief
"We ontwikkelen en innoveren samen met onze scholen, onderwijspartners en wetenschapspartners."